Lielākās automašīnu kompānijas pasaulē

Lielākās automašīnu kompānijas pasaulē

Ferrari, Aston Martin un Tesla varētu būt automašīnu markas, kuras cilvēki vēlas, taču tie nav bieži tie auto, ko cilvēki pērk. Saskaņā ar Starptautisko mehānisko transportlīdzekļu ražotāju organizāciju (OICA), kurā ietilpst 39 pasaules vadošās automobiļu ražošanas valstis, Toyota ir lielākā automašīnu kompānija pasaulē.

OICA 2016. gada pasaules mehānisko transportlīdzekļu ražošanas apsekojums, kas ir pilnīgākais saraksts, ko mēs varējām atrast, liecina, ka Japānas ražotājs attiecīgajā gadā saražoja 10,2 miljonus transportlīdzekļu.

Volkswagen ierindojās pavisam tuvu Toyota, tajā pašā laika posmā saražojot 10,1 miljonu transportlīdzekļu. Tas notiek, neskatoties uz to, ka automašīnu uzņēmums ir izpelnījies nelāgu slavu ar izmešu skandālu. Volkswagen tika apsūdzēts par ierīču uzstādīšanu jauniem transportlīdzekļiem, kuras varēja uztvert, kad tā tika testēta. Atklājot ierīci, transportlīdzeklis nonāk zemas emisijas režīmā, kas ierobežo jaudu un veiktspēju. Tas ļāva Volkswagen paziņot par zemāku izmešu daudzumu, neskatoties uz to, ka transportlīdzekļi, braucot uz ceļa, rada lielāku  piesārņojuma daudzumu, nekā pieļaujams. Neskatoties uz to, ka valdības ir piešķīrušas smagus naudas sodus uzņēmumam, Volkswagen skandāls nav sagrāvis tā reputāciju un cilvēki aizvien ir aktīvi šīs markas fani un pircēji.

Toyota un Volkswagen bieži apmainās ar vietām. Faktiski, saskaņā ar jaunākajiem gada pārskatiem, pašlaik gan ieņēmumu, gan pārdoto automašīnu ziņā tie ir diezgan līdzvērtīgi. “Volkswagen” 2017. gadā pārdeva 10,7 miljonus automašīnu, kas kopā veidoja ieņēmumus 284,6 miljardu ASV dolāru apmērā. Toyota pārdeva deviņus miljonus transportlīdzekļu, nopelnot 256,5 miljardus ASV dolāru.

Saražoto transportlīdzekļu top pieciniekā bija Hyundai (7,9 miljoni), General Motors (7,8 miljoni) un Ford (6,4 miljoni). Tomēr trešajā vietā pēc ieņēmumiem bija Daimler AG – uzņēmums, kas ir kompānija aiz Mercedes-Benz markas, un tas 2017. gadā bija sasniedzis 202,3 miljardus ASV dolāru ienākumus.

Lielākie automašīnu ražotāji pēc reģiona

Toyota un Volkswagen ir vispasaules automašīnu pārdošanas un ražošanas top, bet kuri automašīnu ražotāji dominē atsevišķos reģionos?

Lai to noskaidrotu, tika skenēta katra ražotāja gada pārskats, kurš 2016. gadā saražoja vairāk nekā miljonu automašīnu, lai redzētu, kā katrs uzņēmums darbojas trijos lielajos – Ziemeļamerikas, Eiropas, Āzijas un pārējās pasaules reģionos.

Ziemeļamerika

Toyota pārspēj Volkswagen Ziemeļamerikā, kopējais transportlīdzekļu pārdošanas apjoms ir 2,9 miljoni, salīdzinot ar Volkswagen vienu miljonu 2017. gadā.

Tomēr Japānas ražotājs nav kontinenta lielākais automašīnu ražotājs. Uz šo titulu 2017. gadā pretendēja Ford, iespējams, tāpēc, ka Amerikas Savienotās Valstis mīlēja pikapus. Saskaņā ar ziņojumiem katru dienu ASV tiek pārdoti 6500 pikapi, un Ford F sērija ir bijusi bestsellers vairāk nekā desmit gadus. Amerikāņu autoražotājs pagājušajā gadā pārdeva 6,6 miljonus transportlīdzekļu, no kuriem trīs miljonus nopirka patērētāji Ziemeļamerikā. Tas tiek salīdzināts ar Toyota pārdošanas apjomiem 2,9 miljonu apmērā. Fiat veido top 3, pārdodot 2,4 miljonus automašīnu šajā reģionā. Neskatoties uz to, ka daļa no Amerikas Savienoto Valstu “Lielā trijnieka” bija līdzīgi “Ford” un “Fiat”, General Motors pagājušajā gadā pārdeva tikai vienu miljonu automašīnu, padarot to par septīto lielāko piegādātāju Ziemeļamerikā.

Eiropa

Kamēr Volkswagen zaudē Ziemeļamerikā, tas to kompensē Eiropā. Vācu autoražotājs 2017. gadā visā kontinentā pārdeva 3,8 miljonus automašīnu, kas ir par 1,4 miljoniem vairāk nekā otrs labākais ražotājs.

Tā kā zīmolu katalogs satur luksusa nosaukumus, piemēram, Audi, Bugatti un Lamborghini, kā arī ekonomiskos zīmolus, piemēram, Skoda un Volkswagen, tirgus tike pārstāvēts daudzpusīgi, kā arī tas tiek daudzveidīgi izmantots.

Groupe PSA, citādi pazīstams kā Peugeot Citroen, seko Wolkswagen, neskatoties uz to, ka tam  bija maz klientu ārpus Eiropas (1,2 miljoni), Peugeot pagājušajā gadā reģistrēja 2,4 miljonus automašīnu Eiropā. Tomēr tā vietā, lai pārspētu Volkswagen, uzņēmums 2018. gadā ir vērsts uz izaugsmi Ķīnā, Latīņamerikā un Krievijā.

Francijas uzņēmums Renault ir trešais lielākais automašīnu piegādātājs Eiropā, 2017. gadā pārdodot 1,9 miljonus automašīnu.

Āzija

Āzija faktiski nodrošina Volkswagen vairāk klientu nekā Eiropa, jo vācu uzņēmums 2017. gadā uz Āziju ir nosūtījis 4,5 miljonus automašīnu.

            Arī Toyota pārdeva lielus apjomus Āzijā, pārdodot 3,9 miljonus transportlīdzekļu. Uzņēmums Japānā realizēja 25% no pārdošanas apjoma.

Trešais lielākais automašīnu piegādātājs Āzijā ir uzņēmums, par kuru daudzi cilvēki ārpus kontinenta nebūtu dzirdējuši. Ķīnas valstij piederošais ražotājs SAIC Motor pagājušajā gadā Āzijā pārdevis 3,2 miljonus automašīnu. Ķīnā, kur tā pārdod lielāko daļu savu MG un Roewe automašīnu, tai pieder 23,2% vietējā tirgus daļas. Tomēr SAIC veido mazāk nekā 2% no sava pārdošanas apjoma ārpus Āzijas.

Pārējā pasaule

Neskatoties uz to, ka tā nav bijusi vadošajā pozīcijā nevienā no trim lielajiem tirgiem, Toyota ir spēcīgi pārdošanas rādītāji visā pasaulē.

Tas ir pārējā pasaules tirgus līderis ar 1,4 miljoniem pārdotu automašīnu, šajā jomā papildus 7,7 miljoniem automašīnu, kas pagājušajā gadā pārdoti Ziemeļamerikā, Eiropā un Āzijā.

Renault tālu neatpaliek, 2017. gadā pārdodot 1,3 miljonus automašīnu. Fiat ir trīs labāko skaitā, pārdodot vienu miljonu transportlīdzekļu.

Visvairāk augošie

Āzijā dzīvo 60% pasaules iedzīvotāju, savukārt Eiropā un Ziemeļamerikā iedzīvotāju skaits ir mazāks par 15%.  Ķīnā jau tagad ir lielākais automašīnu tirgus pasaulē un arī visstraujāk augošs. Vēl 24,2 miljoni automašīnu 2017. gadā devās uz Ķīnas ceļiem. Nav pārsteidzoši, ka saskaņā ar OICA vislielāko izaugsmi piedzīvo Ķīnas ražotāji.

Kamēr uzņēmums veidoja tikai nelielu daļu no šiem pārdošanas apjomiem, 2016. gadā Guangzhou Auto Industry (GAI) bija visstraujāk augošais automašīnu ražotājs. GAI pieaugums salīdzinājumā ar gadu iepriekš bija 89.9%, pārdošanas apjomiem pieaugot no 199 000 līdz 385 000. Valsts uzņēmums sadarbojas ar Toyota un Honda, lai Ķīnas tirgū piegādātu firmas automašīnas.

Cits Ķīnas ražotājs South East, labāk pazīstams kā Soueast, pieredzēja otro lielāko pārdošanas apjoma pieauguma procentu. Uzņēmums ir China Motor Corporation, Fujian Motor Industry Group un japāņu zīmola Mitsubishi kopuzņēmums, 2016. gadā pārdodot tikai 70 000 automašīnu. Tomēr nākamajā gadā pārdošanas apjomi pieauga par 57,1% -līdz 115 000.

Trešais visstraujāk augošais uzņēmums arī atrodas Ķīnā. Hunana Džiangnana pārdošanas apjomi palielinājās par 54,5% no 222 000 līdz 336 000.

 Tomēr Āzijas uzņēmumi ir arī vieni no tiem, kas tajā pašā laika posmā ir cietuši no lielākajiem pārdošanas apjoma kritumiem. Ķīniešu ražotāja Brilliance Auto pārdošanas apjomi samazinājās par 17,9%, tāpat kā Xiamen King Long, kas samazinājās par 11,1%. Lielākais nosaukums sarakstā ir Mitsubishi, kura pārdošanas apjomi 2016. gadā kritās par 9,8%. Uzņēmums ir sestais lielākais Japānas autoražotājs, un tā pārdošanas apjomi šajā periodā samazinājās no 1,22 miljoniem līdz 1,1 miljonam.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *


*